درگاه پرداخت اینترنتی جهت فراهم نمودن امکان فروش اینترنتی کالا یا خدمات استفاده میشود. در این روش پرداخت وجه به صورت امن، از محل حساب دارنده کارت یا کارتهای صادره از سایر بانکها و موسسات اعتباری عضو شبکه شتاب به حساب پذیرنده اینترنتی انجام میشود.
مزایای پرداخت اینترنتی:
- ارایه خدمات 24 ساعتهی پشتیبانی فنی به پذیرنده
- امکان ارایه سرویس Refound و Reverse به پذیرنده
- واریز همزمان مبلغ خرید به چند حساب به صورت (درصدی)
- مدت کوتاه انتظار فعالسازی درگاه (حداکثر 24 ساعت)
- امکان تسهیم مبلغ حساب به صورت داینامیک
- امکان ارایه سرویس استعلام لحظهای تراکنشها
- امکان واریز وجوه تراکنشهای موفق انجام شده به صورت ریز یا سرجمع
- ارایه اطلاعات مربوط به تراکنشهای صورت پذیرفته از طریق وب سرویس
- ذخیره اطلاعات کارت مشتریان داخل درگاه پرداخت
- امکان ارایه گزارشات آماری روزانه و هفتگی
مدارک مورد نیاز واگذاری پایانه های پرداخت اینترنتی :
اشخاص حقیقی
- تکمیل و امضای قرارداد پذیرش خدمات پرداخت اینترنتی.
- کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب سپرده.
- کپی اجاره نامه یا سند مالکیت فروشگاه.
- کپی مجوز نماد اعتماد الکترونیک.
کپی جواز کسب فروشگاه و مدارک مربوط به ثبت فروشگاه اینترنتی.
اشخاص حقوقی
- تکمیل و امضای قرارداد پذیرش خدمات پرداخت اینترنتی.
- کپی شناسنامه و کارت ملی امضاداران سپرده.
- کپی اجاره نامه یا سند مالکیت شرکت.
- کپی روزنامه رسمی شرکت و یا اساسنامه شرکت.
- کپی مجوز نماد اعتماد الکترونیک.
- کپی جواز کسب فروشگاه و مدارک مربوط به ثبت فروشگاه اینترنتی.
- لازم به ذکر است باتوجه به دستورالعمل های اخیر بانک مرکزی ارائه شناسه اقتصادی نیز الزامی می باشد .
برای ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنت نوین و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بهره برداری از آن میتوانید به سایت www.pna.co.ir مراجعه نمایید و یا با تلفن 48006-021 تماس حاصل فرمایید.