1. نحوه فعالسازی سرویس پیام کوتاه به چه صورتی است؟
جواب: مشتری می بایست با کارت شناسایی معتبر(کارت ملی و شناسنامه) به یکی از شعب بانک مراجعه نماید.
2. چگونه می توان پیامک رمز دوم پویا(هریم) را دریافت کرد؟
جواب: مشتریان با رجوع به اينترنتبانک اقتصاد نوين و انتخاب منوي کارت می توانند نسبت به فعالسازي رمز دوم پويا اقدام کنند.
همچنين مشترياني که پيش از اين اينترنتبانک خود را فعال نکردهاند لازم است ابتدا با ورود به صفحه اينترنتبانک اقتصاد نوين نسبت به ثبتنام اينترنتبانک اقدام نموده و از قسمت فعالسازی رمز دوم، رمز پویای خود را فعال نمایند، یا از طریق مراجعه حضوری به شعبه رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال نمایند.
3. آبونمان سرویس پیام کوتاه چقدر است؟
جواب: آبونمان هر شش ماه یکبار با شرایط زیر از سپرده مشتری برداشت می شود:
- درصورت ارسال پیامک های بالا مبلغ 100,000 ریال می باشد.
- درصورت ارسال پیامک با جزییات محدود 200,000 ریال می باشد.
- درصورت ارسال پیامک با جزییات کامل 240,000 ریال می باشد.
4. در صورت عدم دریافت پیام از سرویس پیام کوتاه چکار باید کرد؟
جواب: موارد زیر باید توسط مشتری بررسی و یا پیگیری شود:
- فعال یا غیرفعال بودن سرویس پیامک بانکی.
- مراجعه به بانک و بررسی شماره ثبت شده مشتری در سامانه بانکی.
- بررسی پیام های ارسال شده از سمت بانک برای مشتری.
- پیگیری از اپراتور مورد نظر یا بررسی تنظیمات تلفن همراه.
5. سقف انتقال وجه سپرده تا چه مبلغی است؟
جواب: سقف انتقال وجه از سپرده به صورت پیشفرض درهر 24 ساعت: 3 میلیون تومان از همراه نوین و 15میلیون تومان از اینترنت بانک می باشد و از طریق سامانه انتقال وجه آنی{پل} 10 میلیون تومان تعریف شده است. جهت افزایش سقف انتقال وجه می بایست مشتری به صورت حضوری به یکی از شعب بانک مراجعه و فرم درخواست افزایش سقف را تکمیل و به بانک ارائه نماید.
6. تمدید سپرده های بلند مدت به چه صورتی است؟
جواب: سپرده های بلندمدت در تاریخ سررسید بصورت خودکار با شرایط جدید یا شرایط قبلی تمدید خواهد شد و از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی انجام خواهد شد؛ جهت بررسی و کسب اطلاعات درباره نرخ سود جدید یا قدیم می توانید با مرکز امداد مشتریان بانک اقتصاد نوین به شماره 48031000 تماس حاصل فرمایید.
7. چقدر طول می کشد تا دستور پرداخت پایا انجام شود؟
جواب: انتقالات سامانه پایا برای دستور پرداخت های مشتریان در روزهای غیرتعطیل 4 بار در روز و در ساعت های 3:30 – 11:30 – 13:30 – 18:30 برای واریز به بانک مقصد ارسال خواهد شد که حداکثر یکساعت بعد از سیکل برداشت، مبلغ به حساب مقصد واریز خواهد شد. در صورتی که تاریخ موثر انتقال وجه با یکی از روز های تعطیل رسمی مصادف باشد، انتقال وجه دستور پرداخت های ثبت شده تا قبل از ساعت 13:30 در همان روز تسویه خواهد شد و دستور پرداخت های ثبت شده از ساعت 13:30 به بعد در اولین سیکل کاری روز بعد به بانک مقصد ارسال خواهد شد.
8. چقدر طول می کشد تا دستور پرداخت ساتنا انجام شود؟
جواب: زمان انجام دستور پرداخت ساتنا از شنبه تا پنجشنبه در ساعات 7:30 تا 14:30 و چنانچه دستور پرداخت بعد از اتمام ساعت کاری در روز جاری ثبت شود تسویه به ساعت کاری روز بعد موکول خواهد شد.
9. در صورت عدم اجرای دستور پرداخت پایا وارده چکار باید کرد ؟
جواب: مشتریانی که از بانک های دیگر انتقال وجه پایا به مقصد اقتصاد نوین انجام داده اند و انجام نشده باید موارد زیر را بررسی و پیگیری بفرمایند:
- پیگیری بابت ساعت و تاریخ انتقال وجه.
- شماره مرجع پایا یا شبای واریز و پیگیری از بانک مبدا بابت واریز .
- تماس با بانک مبدا جهت تسویه از بانک مرکزی.
- دریافت صورتحساب از بانک اقتصاد نوین جهت تاییدیه واریز توسط مشتری.
10. در صورت عدم اجرای دستور پرداخت پایا صادره از همراه نوین چکار باید کرد؟
جواب: مشتریان باید موارد زیر را بررسی و پیگیری بفرمایند:
- اخذ کد رهگیری دستور پرداخت پایا·
- چک کردن وضعیت دستور پرداخت پایا صادره·
- چک کردن دستور پرداخت پایا طبق سیکل های واریزی·
- در صورت عدم رفع مشکل اعلام به مرکز امداد مشتریان.
11. عملکرد سامانه پل (سامانه پرداخت لحظه ای) به چه صورت است؟
جواب: انتقال وجه لحظه ای به شماره شبا که بصورت روزانه 10.000.000 ریال قابل انجام است و بصورت لحظه ای در بانک مرکزی تسویه می شود. انتقال وجه پل در تمام ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل هم قابل انجام است.
12. نحوه وکالتی نمودن حساب بورسار در نت وی به چه صورتی است؟
جواب: مشتری می بایست یک حساب قرض الحسنه یا کوتاه مدت افتتاح نماید و سپس مراحل ذیل را از طریق اینترنت بانک پیگیری نماید:
- ورود به اینترنت بانک نسخه جدید.
- انتخاب گزینه ی بورسار در اینترنت بانک.
- واگذاری سپرده به کارگزار.
- انتخاب عنوان بورس (بورس کالا /سایپا /…).
- انتخاب سپرده مورد نظر و سقف برداشت مورد نظر.
- ادامه.
- دکمه “متن بالا را خوانده و تایید می کنم” را انتخاب نماید.
در این مرحله با انتخاب دکمه واگذاری فرآیند واگذاری سپرده تکمیل می شود.
مشتریان برای ثبت نام در بورس کالا بعد از طی کردن مراحل بالا به سایت ebgo.ir مراجعه و اطلاعات خود را در آن قسمت بارگذاری می کنند تا از طریق کارگزاری تاییدیه انجام شود؛ مشتریان برای شرکت خودرو سازی سایپا بعد از طی کردن مراحل بالا منتظر تاییدیه از سمت شرکت خودروسازی می مانند که تاییدیه از شرکت خودروسازی روز قرعه کشی انجام خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
بانک اقتصاد نوین:: راهنمای وکالتی کردن حساب در اینترنت بانک اقتصادنوین (enbank.ir)
13. ثبت نام و بازیابی رمز عبور اینترنت بانک به چه صورتی انجام می شود؟
جواب: مشتریان می توانند با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک اقتصادنوین یا از طریق صفحه ورود به اینترنت بانک قسمت ثبت نام/ بازیابی رمز اینترنت بانک، اقدامات لازم جهت فعالسازی یا بازیابی را انجام دهد. در صورت مسدودی رمز، بصورت خودکار بعد از 24 ساعت بازیابی انجام می شود و مشتری می تواند با نام کاربری و رمزصحیح وارد شود.
14. ثبت نام و بازیابی رمز عبور همراه نوین به چه صورتی انجام می شود؟
جواب: مشتریان می توانند اپلیکیشن اقتصادنوین را از سایت اقتصادنوین دانلود نمایند، با استفاده از شماره کارت، رمز دوم ثابت و شماره همراه ثبت شده خود در بانک اقتصادنوین، همراه نوین را بصورت غیرحضوری فعال و یا بازیابی و از مسدودی خارج نمایند. اگر موفق به فعالسازی یا بازیابی غیرحضوری نشدند به یکی از شعب مراجعه و نام کاربری و رمز عبور دریافت می کنند. در صورت مسدودی رمز، بصورت خودکار بعد از 24 ساعت بازیابی انجام می شود و مشتری می تواند با نام کاربری و رمز صحیح وارد شود.
15. مراحل ثبت ،تایید و انتقال چک در اینترنت بانک به چه صورتی است؟
جواب: مراجعه به اینترنت بانک اقتصاد نوین:
- برای مشتریان حقیقی –>انتخاب گزینه های مربوط به ثبت /تایید / انتقال چک، وارد کردن اطلاعات مورد نیاز جهت انجام هریک از عملیات و ثبت و تایید نهایی.
- برای مشتریان حقوقی –>انتخاب گزینه ی مربوط به ثبت چک، ارسال چک به کارپوشه شرکت و امضاداران برای تایید، ارسال چک برای اجرا در اینترنت بانک شرکت و ثبت چک ///***مشتریان حقوقی فقط برای “ثبت چک “در اینترنت بانک احتیاج به تایید امضاداران دارند.
16. مراحل ثبت، تایید و انتقال چک در همراه نوین به چه صورتی است؟
جواب: مشتریان می توانند با مراجعه به قسمت مدیریت چک در نرم افزار همراه نوین گزینه های ثبت / تایید / انتقال چک را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده کارهای مربوط به چک های صیادی را انجام دهند.
اطلاعات مورد نیاز در قسمت ثبت چک در همراه نوین موارد زیر می باشد:
- انتخاب سپرده مبدا.
- واردکردن شناسه صیاد یا اسکن بارکد درج شده روی برگ چک.
- سریال و سری چک.
- مبلغ چک.
- تاریخ سررسید چک.
- شرح چک.
- کدملی صادرکننده چک.
- نام و نام خانوادگی/نوع کد شناسایی/کدشناسایی ذینفع.
اطلاعات مورد نیاز در قسمت تایید چک در همراه نوین:
- وارد کرد شناسه صیاد یا اسکن بارکد درج شده روی برگ چک.
- کد شهاب ذینفع چک.
- نوع کد شناسایی.
- کد شناسایی ذینغع.
اطلاعات مورد نیاز در قسمت انتقال چک همراه نوین:
- واردکردن شناسه صیاد یا اسکن بارکد درج شده روی برگ چک.
- شرح انتقال چک.
- وارد کردن نام و نام خانوادگی /کد شهاب/نوع کد شناسایی /کد شناسایی امضاکننده چک.
- وارد کردن نام و نام خانوادگی /نوع کدشناسایی/کدشناسایی دریافت کننده ی جدید چک.
17.چگونه می توان به آدرس تمام شعب بانک اقتصاد نوین دسترسی پیدا کرد؟
جواب: با مراجعه به لینک زیر می توانید به آدرس شعب بانک اقتصاد نوین دسترسی پیدا کنید:
https://www.enbank.ir/fa/page/100691.html
18. چگونه می توان به شماره تلفن تمام شعب بانک اقتصادنوین دسترسی پیدا کرد؟
جواب: مشتریان می توانند شماره تلفن شعبه مورد نظر ا از طریق سایت بانک اقتصادنوین بررسی نموده یا شماره تلفن شعب مورد نظر را از مرکز امداد مشتریان بانک اقتصادنوین به شماره 48031000 بپرسند.
19. ساعت کاری شعب بانک اقتصاد نوین به چه صورتی است؟
جواب: ساعت کاری شعب اقتصاد نوین در نیمه اول سال از ساعت 8:00 االی 14:30 و در نیمه دوم از شنبه الی چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 14:30 و پنجشنبه از ساعت 7:30 الی 12:30 می باشد.
20. نحوه دریافت و مشاهده ریز تراکنش های مرتبط با پایانه های فروشگاهی به چه صورت است؟
جواب: امکان مشاهده ریز تراکنش ها از طریق نصب نرم افزار سان و پورتال گزارش گیری پذیرندگان وجود دارد.
21. مشتریان فروشگاهی جهت دریافت اطلاعات هویتی پذیرنده از چه طریق می بایست اقدام نمایند؟
جواب: درصورت نیاز به اطلاعات هویتی و مکانی پذیرنده، مشتریان پس از دریافت نامه قضایی به شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه نمایند.
22. پذیرندگان پایانه های فروشگاهی از چه طریق می توانند به شماره کارت مشتریان خود دست یابند؟
جواب: پذیرندگان جهت اطلاع از شماره کارت مشتریان می تواند با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نماید.
23. پذیرندگان درگاه اینترنتی از چه طریق می توانند اقدام به تغییر IP نمایند؟
جواب: پذیرندگان درخواست خود را جهت بررسی و اعمال تغییرات به آدرس ایمیل epay@pna.co.ir ارسال نمایند.
24. مشتریان درگاه اینترنتی پس از پرداخت وجه در صورت عدم دریافت خدمات از چه طریق پیگیری نمایند؟
جواب: مشتریان می توانند از طریق تماس با مرکز به شماره 02148006، کد مرجع تراکنش را جهت ارائه به پشتیبانی سایت مربوطه دریافت نمایند.
25. پذیرندگان جهت تغییر شماره حساب متصل به پایانه از چه طریق اقدام نمایند؟
جواب: جهت تغییر حساب از مبدا بانک اقتصاد نوین می بایست درخواست تغییر شماره حساب از طریق شعب بانک اقتصاد نوین پیگیری گردد.
جهت تغییر حساب از مبدا سایر بانک ها پس از دریافت تاییدیه شبا از بانک مربوطه با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.
26. روال واریز تراکنش های خرید مرتبط با پایانه های فروشگاهی به چه صورت می باشد؟
جواب: روزهای عادی واریز در ساعات ابتدایی صبح انجام می گردد و در روزهای تعطیل رسمی واریز بعدازظهر صورت می پذیرد.
27. درصورتیکه شارژ مستقیم اعمال نشده است پذیرنده و مشتری از چه طریق اقدام به پیگیری نمایند؟
جواب: درصورتیکه پس از 72 ساعت کاری از انجام تراکنش موفق همچنان شارژ اعمال نگشته است، می بایست با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 جهت بررسی و پیگیری تماس حاصل گردد.
28. درصورتیکه در تراکنش خرید شارژ غیرمستقیم، رمز شارژ دریافت نگردد از چه طریق می توان به رمز شارژ دست یافت؟
جواب: در صورت خرید شارژ غیر مستقیم و عدم دریافت رمز یا ناخوانا بودن رمز شارژ، می توان از طریق تماس با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 اقدام به دریافت رمز شارژ نمود.
29. درصورت عدم واریز مبالغ به حساب پذیرندگان ،از چه طریق اقدام به پیگیری نمایند؟
جواب: درصورتیکه پذیرندگان در واریز مبالغ مرتبط با پایانه فروشگاهی با مغایرت مالی مواجه گردند می بایست ابتدا از طریق بررسی صورتحساب بانکی خود از صحت عدم واریز مبالغ اطمینان حاصل نموده و سپس جهت پیگیری با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.
30. پذیرندگان جهت عودت ودیعه از چه طریق اقدام نمایند؟
جواب: پذیرنده پس از جمع آوری پایانه فروشگاهی خود با در دست داشتن رسید جمع آوری به شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه نموده و اقدام به دریافت مبلغ ودیعه نمایند. درصورتیکه به هر دلیل رسید جمع آوری را در اختیار نداشته باشند می بایست جهت دریافت راهنمایی با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.
31. روال ثبت درخواست پایانه فروشگاهی به چه صورت می باشد؟
جواب: ثبت درخواست پایانه فروش از طریق شعب اقتصاد نوین و یا توسط نمایندگی قابل انجام می باشد.
32. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پایانه فروشگاهی چیست؟
جواب: مدارک شناسایی شامل(شناسنامه و کارت ملی)، اتباع شامل (گذرنامه، کارت آمایش و مجوز کسب و کار).
اصل و کپی جواز کسب مطابق با صنف درخواستی.
اصل و کپی اجاره نامه و یا سند مالکیت.
آخرین قبض تلفن ثابت(دارای کد پستی باشد).
ثبت نام در سامانه مالیاتی و دریافت کدرهگیری.
33. روال ثبت درخواست درگاه IPG به چه صورت می باشد؟
جواب: ثبت درخواست از طریق شعب بانک اقتصاد نوین و یا از طریق ثبت درخواست در سایت پرداخت نوین به آدرس WWW.PNA.CO.IR امکان پذیر می باشد.
34. مدارک مورد نیاز جهت اخذ درگاه IPG چیست؟
جواب: مدارک شناسایی شامل (شناسنامه و کارت ملی)، اتباع شامل (گذرنامه، کارت آمایش و مجوز کسب و کار).
اصل و کپی جواز کسب مطابق با صنف درخواستی.
اصل و کپی اجاره نامه و یا سند مالکیت.
ثبت نام در سامانه مالیاتی و دریافت کدرهگیری.
نماد تجارت الکترونیک (اینماد).
گواهی امضاء.
35. جهت دریافت خود پرداز از چه طریق می بایست اقدام نمود؟
جواب: پذیرندگان پس از خرید دستگاه خودپرداز می بایست جهت دریافت سوییچ با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.
36. طرح كالابرگ الكترونيك چيست؟ چه اصنافی در این طرح فعال می باشند؟
جواب: این طرح به منظور حمايت از اقشار كم درآمد جامعه و جهت تأمين كالاهاي اساسی مورد نياز مي باشد كه بر مبناي جايگاه دهك مرتبط با هر كدملي، اعتبار غير نقدي به افراد تعلق مي گيرد.
اصنافی که در حال حاضر در این طرح فعال گشته اند عبارت است از: سوپر پروتئین، خواروبار و لبنیات.
37. نحوه ثبت نام در سامانه مالیات جهت فعالسازی پایانه های غیرفعال به چه صورت می باشد؟
جواب: پذیرندگان پایانه های فروشگاهی و درگاه های Ipg می بایست اقدام به ثبت نام در سایت مالیات به آدرس https://tax.gov.ir نمایند. پس از ورود به سایت مذکور ابتدا ثبت نام تا گام 4 بصورت کامل انجام گردد و سپس اقدام به الصاق پرونده در سامانه مربوطه نمایند. پس از انجام مراحل فوق جهت فعالسازی نهایی پایانه با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.
38. درصورت عدم ارتباط پایانه در زمان انجام تراکنش ،پذیرندگان از چه طریق اقدام به بررسی نمایند؟
جواب: ابتدا خطوط ارتباطی شامل(خط تلفن، اینترنت مودم، اعتبار سیمکارت) بررسی و درصورت عدم وجود هرگونه مشکل با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 جهت پیگیری تماس حاصل گردد.
39. آیا امکان رفع مسدودی رمز پایانه وجود دارد؟
جواب: بله، پذیرندگان می توانند جهت بازنشانی رمز پایانه با مرکز امداد پذیرندگان به شماره 02148006 تماس حاصل نمایند.